Dotychczas zawarte umowy na odbieranie odpadów komunalnych
Informujemy, iż dotychczas zawarte umowy na wywóz odpadów komunalnych nie wygasają z dniem 01 lipca 2013 r.
Nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, nie rozwiązuje, ani nie wygasza dotychczas zawartych umów, ponieważ są one stosunkiem cywilno-prawnym, w który ustawodawca nie powinien nadmiernie ingerować. Każda umowa zawarta pomiędzy właścicielem nieruchomości a odbierającym odpady komunalne powinna zawierać zapis o trybie i warunkach jej rozwiązania przez jedną ze stron. Na tej podstawie właściciele nieruchomości będą mogli rozwiązać dotychczasowe umowy na odbieranie odpadów komunalnych. Decyzję w tym zakresie powinien podjąć właściciel nieruchomości.
Wniosek o rozwiązanie umowy z firmą Altvater Piła Sp. z o.o., dostępny jest na stronie internetowej www.altvater.pl. lub na stronie internetowej Związku międzygminnego www.prgok.pl. Z pozostałymi przedsiębiorcami (Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Ujściu, Tip – Top itp.) można rozwiązać umowę składając w ich siedzibach wnioski o podobnej treści.
DEKLARACJE O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
Druki deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dostarczone zostaną właścicielom nieruchomości (zamieszkałych i niezamieszkałych) przez Związek międzygminny „Pilski region gospodarki odpadami komunalnymi”, którego członkiem jest Gmina Ujście. Obowiązkiem właściciela nieruchomości będzie rzetelne wypełnienie deklaracji oraz odesłanie jej do Biura Związku Międzygminnego, ul. Dąbrowskiego 8, Piła.
W przypadku, gdy deklaracja nie zostanie zwrócona w ustalonym terminie (pierwsza deklaracja winna zostać złożona do dnia 26 kwietnia 2013 r.) Związek Międzygminny,w drodze decyzji administracyjnej, ustali opłatę właścicielowi nieruchomości. – wg stawki podstawowej – 15 zł od osoby.
Deklaracje można również pobrać z pliku załączonego poniżej, oraz ze strony internetowej biuletynu informacji publicznej Związku międzygminnego http://bip.prgok.mserwer.pl/, zakładka Zgromadzenie związku/ Uchwały zgromadzenia.
Gospodarka odpadami – co nas czeka po 1 lipca?
Polskę czeka rewolucja śmieciowa, albowiem 1 lipca br. rusza nowy system gospodarki odpadami. Czy wiemy z czym wiążą się nowe zmiany i czy jesteśmy na nie przygotowani? Aby ułatwić Państwu orientację w przepisach, przedstawiamy kilka ważnych informacji na ten temat.
Nowym system gospodarki odpadami objęte zostają wszystkie nieruchomości, zarówno te zamieszkałe jak i niezamieszkałe (jak np.: szkoły, urzędy, lokale handlowe i gastronomiczne, zakłady usługowe, hotele, targowiska, rodzinne ogrody działkowe, domki letniskowe). Świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów zapewnia w naszym regionie Związek Międzygminny „Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi”, który działa w imieniu 15 gmin na terenie trzech powiatów:
• powiat pilski: gmina Białośliwie, gmina Kaczory, gmina Miasteczko Krajeńskie, miasto Piła, gmina Szydłowo, miasto i gmina Ujście, miasto i gmina Wyrzysk, miasto i gmina Wysoka;
• powiat czarnkowsko-trzcianecki: gmina Czarnków, gmina Drawsko, miasto i gmina Krzyż Wielkopolski, miasto i gmina Wieleń;
• powiat złotowski: miasto i gmina Jastrowie, miasto i gmina Krajenka, miasto i gmina Okonek.
- Z dniem 1 lipca to Związek, przejmuje odpowiedzialność za odbiór i zagospodarowanie odpadów i to my, w imieniu właścicieli i zarządców nieruchomości, podpisywać będziemy umowy na odbiór odpadów komunalnych z firmą, która zostanie wyłoniona w drodze przetargu. Aktualnie kończymy już procedury przetargowe, tak aby jak najszybciej ogłosić przetarg na operatora systemu - odbiorcę odpadów – mówi Zygmunt Jasiecki, przewodniczący zarządu Związku.
W naszym regionie, na obszarze 15 gmin tworzących Związek, ustanowiony został jeden sektor odbioru odpadów, co oznacza, że odbierać je będzie jedna firma, aczkolwiek nie wyklucza się, że będzie ona mogła mieć podwykonawców. Zebrane odpady mają być kierowane do regionalnych instalacji przetwarzania odpadów (RIPOK), wyznaczonych w wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami. – Ważne jest to, że to po stronie operatora będzie leżał obowiązek niepłatnego udostępnienia pojemników na odpady, a także utrzymywanie ich w należytym stanie sanitarnym i technicznym. Ponadto operator będzie musiał zapewnić także worki do selektywnej zbiórki odpadów, dla wszystkich właścicieli domków jednorodzinnych i domów w zabudowie zagrodowej – mówi Andrzej Karol Gawłowski, zastępca przewodniczącego Związku. – To bardzo ważna decyzja, którą Zgromadzenie Związku podjęło na ostatnim posiedzeniu w dniu 22 kwietnia. Ponadto, aby zagwarantować odpowiedni system monitoringu i kontroli wykonywanych usług, operator będzie musiał wyposażyć wszystkie pojazdy odbierające odpady w system GPS, który powiązany będzie z elektronicznym systemem rejestracji odbioru odpadów.
Co wynika z nowych przepisów dla mieszkańców? Każdy właściciel i zarządca nieruchomości zobowiązany jest do złożenia deklaracji o wysokości opłaty za odbiór odpadów i samodzielnego wyliczenia opłaty, jaką comiesięcznie będzie uiszczał z tego tytułu. Dostarczenie deklaracji do właścicieli nieruchomości będzie niezwykle trudnym przedsięwzięciem, również logistycznym. - Szacujemy wysyłkę ok. 50 tys. deklaracji, które rozprowadzać będą, na terenach wiejskich sołtysi, w miastach natomiast poczta kurierska i gońcy. Wysyłkę deklaracji planujemy rozpocząć z początkiem maja, zwrot natomiast, zgodnie z uchwałą Zgromadzenia, ma nastąpić do 24 maja br.- informuje Zygmunt Jasiecki.
Właściciele lub zarządcy nieruchomości zamieszkałych zobowiązani są do wypełnienia druku deklaracji o symbolu DO-1 z punktem H. Za zbieranie odpadów komunalnych w sposób selektywny została przyjęta stawka 10 zł za każdą osobę zamieszkującą daną nieruchomość. W przypadku nieselektywnej zbiórki odpadów stawka ta wynosi 15 zł za każdą zamieszkującą nieruchomość osobę. Wysokość opłaty w tym przypadku stanowi iloczyn liczby mieszkańców i stawki, w zależności od tego czy odpady są selektywnie zbierane czy też nie.
Inny system wyliczenia opłaty dotyczy właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady (np. szkoły, lokale handlowe itp.). W tym przypadku właściciele lub zarządcy nieruchomości wypełniają deklarację DO-1 z punktem I. Opłata stanowi iloczyn ilości wywożonych pojemników na odpady o określonej pojemności oraz stawki za ich opróżnienie. - Podobnie jak w przypadku nieruchomości zamieszkałych, stawki zróżnicowane są w zależności od zdeklarowanego sposobu zbiórki. Warto więc zastanowić się nad selektywną zbiórką odpadów, ponieważ – zwłaszcza w przypadku przedsiębiorców – różnica opłat w przypadku prowadzenia selektywnej zbiórki lub jej brakiem może wynosić nawet kilkaset złotych miesięcznie – mówi dr inż. Małgorzata Sypuła, kierownik działu gospodarki odpadami i administracji Związku – Segregacja odpadów będzie się opłacać.
W celu ułatwienia wypełniania deklaracji planowana jest organizacja punktów informacyjno-konsultacyjnych w każdej gminie należącej do Związku. Zdajemy sobie doskonale sprawę z tego, że nowy system budzi wiele wątpliwości, dlatego też chcemy je wyjaśniać na bieżąco. Nasi pracownicy będą oddelegowani na jeden dzień do wyznaczonych punktów w gminach, gdzie będą pomagać przy wypełnianiu deklaracji, obliczaniu ilości i objętości pojemników, wyliczaniu opłaty. Wszystko po to, by jak najszybciej zbudować bazę danych wytwórców odpadów i właściwie wdrożyć nowy system - informuje Andrzej Karol Gawłowski.
Warto podkreślić, że opłatę za odbiór odpadów trzeba będzie uiszczać comiesięcznie, w terminie do 15 dnia każdego miesiąca kalendarzowego. Co ważne, opłata będzie trafiać na indywidualny numer konta, który zostanie nadany odrębnie każdemu z właścicieli nieruchomości, po złożeniu deklaracji. W przypadku niezłożenia deklaracji Związek sam wyznaczy wysokość opłaty drogą decyzji administracyjnej.
Jedną z podstawowych przesłanek nowej ustawy regulującej czystość i porządek w gminach jest unijny wymóg redukcji ilości odpadów trafiających na składowiska, w tym odpadów biodegradowalnych i opakowaniowych. - Jak się okazuje selektywna zbiórka odpadów nie musi być wcale trudna, trzeba tylko wiedzieć jak właściwie je segregować, a to czasami budzi wiele wątpliwości – mówi dr inż. Małgorzata Sypuła Dlatego też jako Związek będziemy informować jak prowadzić selektywną zbiórkę. Do każdej deklaracji dołączona zostanie też specjalna ulotka, stanowiąca pewnego rodzaju poradnik.
Dodatkowo, na zlecenie Związku, operator systemu będzie organizował systematycznie zbiórki odpadów problemowych np. wielkogabarytowych, odpadów budowalnych, opon itd. W nowym systemie gospodarki należy bowiem pamiętać, że do pojemnika na zmieszane odpady komunalne powinno trafić tylko to, czego nie uda się wysegregować.
Wszystko wskazuje na to, że rzeczywiście w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi nastąpią duże zmiany. Zgodnie z wolą ustawodawcy, mają być to zmiany na lepsze. Jak system będzie funkcjonował w praktyce? Okaże się już po 1 lipca br.
Szczegółowych informacji udziela Związek Międzygminny „Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi” w Pile, ul. Dąbrowskiego 8, e-mail: prgok@prgok.pl, www.prgok.pl, tel. 67 344 21 00.
KOMUNIKAT
Związku Międzygminnego „Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi”
w sprawie
DEKLARACJI O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
Związek Międzygminny „Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi” informuje, że z powodu wejścia życie 1 lipca br. nowego systemu gospodarki odpadami, wszyscy właściciele i zarządcy nieruchomości zobowiązani są do złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Przez „właścicieli nieruchomości” należy rozumieć także: współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomościami.
Jeśli mieszkasz w bloku
Właściciele mieszkań i mieszkańcy budynków wielolokalowych nie składają odrębnych deklaracji. W przypadku zabudowy wielorodzinnej deklaracje w imieniu mieszkańców, składają zarządcy nieruchomości wspólnej lub innego podmiotu władającego nieruchomością. Spółdzielnia albo wspólnota powinna ustalić z mieszkańcami, czy będą segregować odpady czy też nie.
• Jeśli mieszkasz w domu jednorodzinnym
W przypadku zabudowy jednorodzinnej i zagrodowej, do złożenia deklaracji zobowiązany jest właściciel nieruchomości. W sytuacji, gdy współwłaścicielami nieruchomości są małżonkowie, deklarację wypełnia tylko jedno z nich. Indywidualnie deklarację muszą złożyć, prócz właścicieli domów jednorodzinnych, również członkowie wspólnot mieszkaniowych, dla których nie został wybrany zarząd.
• Jeśli jesteś właścicielem lub zarządcą nieruchomości niezamieszkałej
W przypadku nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, deklarację składa zarządca nieruchomości lub inny podmiot władający nieruchomością. Nieruchomości niezamieszkałe to nieruchomości, w których prowadzona jest działalność gospodarcza, szkoły, szpitale, domy opieki, parki, cmentarze itp.
Deklaracja stanowi dokument, w którym właściciele sami określają wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. W deklaracji należy:
• podać dane identyfikacyjne i adresowe;
• podać adres nieruchomości, której dotyczy deklaracja, wraz z numerem działki;
• wskazać sposób zbierania odpadów – selektywny bądź nie;
wyliczyć miesięczną łączną kwotę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
- w przypadku nieruchomości zamieszkałych opłatę stanowi: iloczyn liczby osób zamieszkujących nieruchomość i stawki za gospodarowanie odpadami;
- w przypadku nieruchomości niezamieszkałych opłatę stanowi: iloczyn liczby pojemników opróżnianych miesięcznie i stawki za pojemnik o danej pojemności;
własnoręcznym podpisem poświadczyć zgodność danych umieszczonych w deklaracji ze stanem faktycznym.
Załączniki do deklaracji:
•DO-1/A - wypełniają właściciele i zarządcy nieruchomości zamieszkałych. Załącznik ten jest wypełniany w przypadku, gdy zarządca posiada więcej niż jedną nieruchomość zamieszkałą.
•DO-1/B - wypełniają właściciele i zarządcy nieruchomości niezamieszkałych. Załącznik wypełniany jest w przypadku, gdy właściciel lub zarządca posiada więcej niż jedną nieruchomość niezamieszkałą.
Składający nieprawdziwe oświadczenie podlega karze zgodnie z art. 56 ustawy z dnia 10 września 1999 r. kodeks karny skarbowy (Dz. U. 2013 nr 186).
Do deklaracji należy dołączyć kserokopię dotychczasowej umowy z firmą odbierającą odpady.
Druki deklaracji zostaną dostarczone pocztą. Wypełnione deklaracje należy zwrócić do siedziby Związku, osobiście bądź za pośrednictwem poczty do 14 czerwca br., a nie jak wcześniej informowaliśmy do 24 maja br. Biuro Obsługi Klienta Związku przyjmuje deklaracje od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 do 16.00.
W przypadku trudności z wypełnieniem deklaracji, należy zwrócić się o pomoc do Związku Międzygminnego „Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi” w Pile, ul. Dąbrowskiego 8, tel. 67 344 21 00. Warto skorzystać także z instrukcji wypełnianie deklaracji, dostępnych na stronie www.prgok.pl. W przypadku nieotrzymania deklaracji również należy skontaktować się ze Związkiem.
OGŁOSZENIE
Związku Międzygminnego „Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi”
Uwaga! Jeżeli jesteś właścicielemlub zarządcą nieruchomości i nie złożyłeś jeszcze deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zrób to jak najszybciej. Termin upływa 14 czerwca br.
Obowiązek złożenia deklaracji dotyczy:
- obiektów użyteczności publicznej (szkoły, przedszkola, żłobki, biblioteki, urzędy administracji, domy oraz ośrodki kultury i sportu, szpitale, przychodnie);
- obiektów handlowych i usługowych (sklepy, targowiska, lokale gastronomiczne, restauracje, stołówki, bary, puby, parkingi strzeżone, zakłady usługowe);
- terenów i obiektów rekreacyjnych (domki letniskowe, domki na rodzinnych ogrodach działkowych, parki, zieleńce i publiczne obszary zielone, domy wycieczkowe, schroniska, pensjonaty, hotele i hostele).
Jeżeli nie otrzymałeś deklaracji pocztą, pobierz druk ze strony www.prgok.pl.
Zapraszamy do Punktu Informacyjno-Konsultacyjnego PRGOK w Pile przy ul. Dąbrowskiego 8 (budynek Inwest-Parku), pokój nr 4 (parter). Punkt czynny w godz. 8.00 do 16.00. Informacje można uzyskać również telefonicznie pod nr 67 344 21 00 oraz na www.prgok.pl.
Pojemniki oraz worki do gromadzenia odpadów zapewnia nieodpłatnie operator systemu, w ramach opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Operator ma także obowiązek utrzymywania pojemników w należytym stanie technicznym i sanitarnym.
Częstotliwość odbioru odpadów
W zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej:
a) pojemnik na zmieszane odpady komunalne opróżniany będzie:
- w okresie od kwietnia do października –jeden raz na tydzień,
- w okresie od listopada do marca – jeden raz na dwa tygodnie;
b) worki na odpady selektywnie zbierane, odbierane będą raz na 4 tygodnie, z wyłączeniem odpadów biodegradowalnych, które w okresie wegetacyjnym, odbierane będą raz na 2 tygodnie.
W zabudowie wielorodzinnej (spółdzielnie, wspólnoty):
a) pojemnik na zmieszane odpady komunalne opróżniany będzie:
- w okresie od kwietnia do października - dwa razy na tydzień,
- w okresie od listopada do marca - jeden raz na tydzień.
b) pojemniki na odpady selektywnie zbierane, opróżniane będą jeden raz w tygodniu, z wyłączeniem odpadów szklanych, które opróżniane będą raz na 4 tygodnie.
Częstotliwość odbioru odpadów z nieruchomości niezamieszkałych musi być dostosowana do ilości powstających odpadów, tak aby nie dopuszczać do przepełniania pojemników i kontenerów.
Odpady problemowe
Odpady problemowe odbierane będą od wszystkich właścicieli nieruchomości poprzez Mobilne Punkty Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, które organizowane będą raz na kwartał dla określonych frakcji odpadów:
a) przeterminowane leki – dwa razy w roku,
b) przeterminowane chemikalia – raz na kwartał,
c) zużyte baterie i akumulatory – raz na kwartał,
d) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – raz na kwartał,
e) meble i inne odpady wielkogabarytowe – trzy razy w roku,
f) odpady budowlane i rozbiórkowe – raz na kwartał,
g) zużyte opony – dwa razy w roku,
h) odzież i innych tekstylia– raz na kwartał,
Harmonogramy wywozu ww. odpadów będą podawane do publicznej wiadomości.
Deklaracja
Deklaracja jest podstawowym dokumentem nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi. Należy ją złożyć w terminie 14 dni:
Opłata
W przypadku zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej, miesięczna kwota opłaty stanowi iloczyn liczby osób faktycznie zamieszkujących daną nieruchomość oraz stawki opłaty za odpady - 10 zł selektywna zbiórka, 15 zł nieselektywna.
W przypadku nieruchomości niezamieszkałych, kwota opłaty stanowi iloczyn stawki (zależnej od tego czy odpady są segregowane czy nie) za pojemnik o danej objętości, liczby pojemników oraz częstotliwości ich opróżniania w miesiącu. Średniomiesięczna częstotliwość wywozu wynosi:
2,17 - jeden wywóz na dwa tygodnie,
4,33 - jeden wywóz w tygodniu,
8,66 - dwa wywozy w tygodniu itp.
Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszcza się miesięcznie do 15 dnia każdego miesiąca, następującego po miesiącu, którego obowiązek ponoszenia opłaty dotyczy.
Oznacza to, że opłatę za miesiąc lipiec należy wnieść do 15 sierpnia br. Opłatę należy wnosić na indywidualny rachunek bankowy, ustalony odrębnie dla każdego właściciela nieruchomości. Związek poinformuje listownie o ustalonym numerze konta.
Informacja o indywidualnych rachunkach bankowych
Związek Międzygminny „Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi” informuje, iż do wszystkich właścicieli nieruchomości, którzy złożyli deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wysyłane są pisma zawierające informacje o indywidualnym numerze konta bankowego, na który należy wpłacać zadeklarowane kwoty. Pierwszą opłatę (za miesiąc lipiec) należy uiścić do 15 sierpnia br., a kolejne do 15. dnia każdego miesiąca, następującego po miesiącu, którego obowiązek ponoszenia opłaty dotyczy.
W wyniku przeprowadzonego postępowania w trybie przetargu nieograniczonego, na obsługę bankową budżetu Związku Międzygminnego, została wybrana oferta Banku Handlowego w Warszawie S.A. Wpłat można dokonywać za pomocą bankowości elektronicznej lub bezpośrednio w dowolnych placówkach bankowych, w tym na preferencyjnych warunkach (opłata 2,60 zł), w punktach kasowych Poczty Polskiej. Związek nie będzie przyjmował wpłat gotówkowych w swojej siedzibie.
Łącznie z informacją o indywidualnym rachunku bankowym właściciele nieruchomości otrzymają harmonogram wywozu odpadów na terenie swojej gminy. Uwzględnia on odbiór odpadów zmieszanych, selektywnych, biodegradowalnych, wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Harmonogramy można znaleźć również na stronie Związku www.prgok.pl.
Wszelkich dodatkowych informacji udziela Biuro Obsługi Klienta, dostępne od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00.
Opłata bez faktur
15 sierpnia mija termin pierwszej opłaty za odbiór odpadów komunalnych w nowym systemie. Związek nie będzie wystawiał faktur.
Opłata za odbiór odpadów komunalnych traktowana jest jako podatek i ustawa nie przewiduje możliwości wysyłania faktur, rachunków czy nakazów płatniczych. Podstawą do opłaty jest deklaracja złożona przez właściciela nieruchomości. - Do mieszkańców nie będziemy wysyłać faktur, ponieważ są oni zobowiązani do płacenia za gospodarowanie odpadami, zgodnie ze złożoną deklaracją. Wpłat należy dokonywać na rachunek bankowy, który Związek ustalił indywidualnie dla każdego z właścicieli nieruchomości - informuje Zygmunt Jasiecki, przewodniczący Zarządu Związku Międzygminnego „Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi”.
Opłat należy dokonywać za każdy miesiąc z dołu, czyli do 15 sierpnia za lipiec, do 15 września za sierpień, do 15 października za wrzesień itd. W przypadku właścicieli nieruchomości, którzy nie złożyli deklaracji i w związku z tym nie ponoszą opłaty, zostanie wszczęte postępowanie administracyjne, od przypomnienia o tym obowiązku po wystawienie decyzji administracyjnej ustanawiającej wysokość opłaty. Opłat można dokonywać za pośrednictwem przelewu bankowego, również elektronicznego, lub przy pomocy przekazu pocztowego. Związek nie przyjmuje wpłat gotówkowych.
W załączeniu wzór wypełnionego przekazu pocztowego
Zaopatrzenie w worki
informacji otrzymanej w dniu dzisiejszym od Altvater Piła Sp. z o.o.
w kwestii systemu dystrybucji worków służących selektywnej zbiórce odpadów.
Dzień dobry Panie Prezesie
Informuję, że na obecną chwilę, na terenie objętym Związkiem Międzygminnym, trwa dystrybucja worków do zbiórki selektywnej odpadów (12 472 komplety). Właściciele nieruchomości, którzy złożyli deklarację prowadzenia zbiórki selektywnej są obsługiwani w poszczególnych gminach zgodnie z obowiązującym harmonogramem. W miejsce worków odebranych dostarczane są nowe komplety. Uzupełnienia są równocześnie występujące dotychczas braki w ich dostawie.
Pełne zaopatrzenie w worki (wg aktualnie posiadanych wykazów) powinno zostać zakończone do końca tego miesiąca (zakończenia cyklu miesięcznego odbioru).
Pozdrawiam
Marek Piątkowski
Veolia Environmental Services Polska
gospodarka odpadami
Specjalista ds. Gospodarki Odpadami
ALTVATER Piła Sp. z o.o.
ul. Łączna 4 a, 64- 920 Piła
tel.+ 48 (0) 67 211 58 32; tel.kom. +48 (0) 602 408 265
fax: + 48 (0) 67 212 33 58
Komunikat ZM PRGOK w sprawie numerów kont i opłat
Związek Międzygminny „Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi” zakończył wysyłkę indywidualnych numerów rachunków bankowych, na które należy dokonywać opłat za gospodarowanie odpadami. Właściciele nieruchomości, którzy nie otrzymali numeru konta, proszeni są o kontakt z Biurem Obsługi Klienta: osobisty, telefoniczny pod numerem telefonu 67 3442100 lub e-mailowy prgok@prgok.pl . Biuro Obsługi Klienta ZM PRGOK przy ul. Dąbrowskiego 8 w Pile (piętro III, pok. 308) czynne jest od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00.
Jak płacić za odpady?
Podstawą do opłaty jest deklaracja złożona przez właściciela nieruchomości.
Opłatę należy wnosić wyłącznie na indywidualny rachunek bankowy przydzielony przez Związek w wysokości określonej w deklaracji.
Opłata za odpady traktowana jest jako podatek, dlatego też Związek nie wystawia żadnych faktur czy nakazów płatniczych.
Opłat należy dokonywać za każdy miesiąc z dołu, czyli do 15 września za sierpień, do 15 października za wrzesień itd.
Wpłat można dokonać jedynie bezgotówkowo za pośrednictwem przelewu bankowego, również elektronicznego lub przy pomocy przekazu pocztowego.
W przypadku zmiany liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość lub też zmiany sposobu zbierania odpadów (z selektywnego na nieselektywny bądź odwrotnie) należy złożyć do Związku deklarację zmieniającą, łącznie z pismem uzasadniającym zmianę.
W przypadku uchylania się od płatności wszczęte zostanie postępowanie administracyjne zgodnie z ordynacją podatkową.
NIE OTRZYMAŁEŚ NUMERU KONTA?
SKONTAKTUJ SIĘ ZE ZWIĄZKIEM MIĘDZYGMINNYM
Związek Międzygminny „Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi” zakończył wysyłkę indywidualnych numerów rachunków bankowych, na które właściciele nieruchomości, którzy złożyli deklaracje, mają dokonywać opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Właściciele nieruchomości, którzy nie zostali skutecznie poinformowani o ustalonym dla nich numerze konta bankowego, proszeni są o kontakt z Biurem Obsługi Klienta: osobisty, telefoniczny pod numerem telefonu 67 3442100 lub za pomocą poczty elektronicznej na adres prgok@prgok.pl . Biuro Obsługi Klienta ZM „PRGOK” znajduje się w Pile, przy ul. Dąbrowskiego 8 (piętro III, pok. 308) i czynne jest od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-16.00.
Jednocześnie przypominamy o obowiązku złożenia deklaracji przez wszystkich właścicieli lub zarządców nieruchomości. Brak tego dokumentu uniemożliwia ustalenie indywidualnego numeru konta bankowego dla obowiązkowych opłat za prowadzenie systemu gospodarki odpadami.