Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Bip - Strona główna

Urząd Miejski

Rada Miejska

Prawo lokalne

Budżet Miasta i Gminy Ujście

Informacje »

Oświadczenia majątkowe - kadencje od 2006 »

Uchwały - kadencje od 2006 r. »

Uchwały - kadencja 2002-2006 »

Zarządzenia Burmistrza »

Ogłoszenia »

Wzory dokumentów »

Poradnik interesanta »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza »

Ochrona środowiska »

Kontrole »

Badanie satysfakcji klienta »

Nabór na stanowiska

Wybory Powszechne »

Spisy Powszechne

Ochrona Danych Osobowych »

Akty prawa miejscowego stanowione przez gminę »

Obwodnica - Ujście »

Dziennik Ustaw i Monitor Polski

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Uchwały - kadencja 2002-2006: Uchwała Nr XXXIX/303/2006 z 26.09.2006 r. w sprawie zmian w budżecie na 2006 rok

Uchwała Nr XXXIX/303/2006
Rady Miejskiej w Ujściu
z dnia 26 września 2006 r.

w sprawie zmian w budżecie na 2006 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591 ze zmianami ) oraz art. 165, art.166 ust.1 i 2, art.184 ust.1 i 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych ( Dz. U. z 2005 roku Nr 249 poz. 2104 ze zmianami), Rada Miejska uchwala co następuje :

§ 1. W uchwale budżetowej Nr XXXI/261/2005 Rady Miejskiej w Ujściu z dnia 19 grudnia 2005 roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy i Miasta Ujście na 2006 rok zmienionej uchwałą Nr XXXIV/279/2006 Rady Miejskiej w Ujściu z dnia 10 marca 2006 roku , uchwałą Nr XXXV/284/2006 Rady Miejskiej w Ujściu z dnia 19 kwietnia 2006 roku , uchwałą Nr XXXVI/288/2006 Rady Miejskiej w Ujściu z dnia 22 maja 2006 roku i uchwałą Nr XXXVIII/293/2006 Rady Miejskiej w Ujściu z dnia 30 czerwca 2006 roku oraz zarządzeniem Nr 5/2006 Burmistrza Ujścia z dnia 31 marca 2006 roku i zarządzeniem Nr 14/2006 Burmistrza Ujścia z dnia 04 sierpnia 2006 roku dokonuje się zmian :

 

1. W § 1 zwiększa się plan dochodów z kwoty 14.765.229 zł o kwotę 18.434 zł do kwoty 14.783.663 zł zgodnie z załącznikiem Nr 1 , w tym:

1) zmniejsza się dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie (związkom gmin) ustawami z kwoty 1.752.665 zł o kwotę 27.267 zł do kwoty 1.725.398 zł zgodnie z załącznikiem Nr 1;

2) zwiększa się dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin) z kwoty 577.517 zł o kwotę 8.960 zł do kwoty 586.477 zł zgodnie z załącznikiem Nr 1;

Załącznik Nr 1 uchwały Nr XXXI/261/2005 Rady Miejskiej w Ujściu z dnia 19 grudnia 2005 roku otrzymuje nowe brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.

2. W § 2 zmniejsza się plan wydatków z kwoty 15.484.780 zł o kwotę 287.482 zł do kwoty 15.197.298 zł zgodnie z załącznikiem Nr 2, w tym :

1) zmniejsza się wydatki na zadania zlecone z kwoty 1.752.665 zł o kwotę 27.267 zł do kwoty 1.725.398 zł zgodnie z załącznikiem Nr 2.

Załącznik Nr 2 uchwały Nr XXXI/261/2005 Rady Miejskiej w Ujściu z dnia 19 grudnia 2005 roku otrzymuje nowe brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.

3. Załącznik Nr 4 uchwały Nr XXXI/261/2005 Rady Miejskiej w Ujściu z dnia 19 grudnia 2005 roku określający przychody i rozchody związane z finansowaniem deficytu w budżecie otrzymuje nowe brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały.

4. Załącznik Nr 3 uchwały Nr XXXI/261/2005 Rady Miejskiej w Ujściu z dnia 19 grudnia 2005 roku określający plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań zleconych otrzymuje nowe brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały.

5. Załącznik Nr 5 uchwały Nr XXXI/261/2005 Rady Miejskiej w Ujściu z dnia 19 grudnia 2005 roku określający limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne otrzymuje nowe brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały.

6. Załącznik Nr 5 uchwały Nr XXXV/284/2006 Rady Miejskiej w Ujściu z dnia 19 kwietnia 2006 roku określający wydatki majątkowe jednoroczne otrzymuje nowe brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały.

7. Załącznik Nr 7 uchwały Nr XXXI/261/2005 Rady Miejskiej w Ujściu z dnia 19 grudnia 2005 roku określający plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej otrzymuje nowe brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Ujścia.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

                                                                                            Przewodniczący
                                                                                      Rady Miejskiej w Ujściu
                                                                                       /-/ inz. Jerzy Koźma

 

 

 

Uzasadnienie do uchwały Nr XXXIX/303/2006
Rady Miejskiej w Ujściu z dnia 26 września 2006 roku
w sprawie zmian w budżecie na 2006 rok

 

1. Zwiększa się plan dochodów o kwotę 18.434 zł zgodnie z załącznikiem Nr 1.
Plan dochodów po zmianie stanowi kwotę 14.783.663 zł.

Dokonuje się zmian w planie dochodów na 2006 roku w :

Dz. 010 Rolnictwo i łowiectwo w pozostałej działalności zwiększa się wpływy z różnych dochodów i otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej na organizację gminnych dożynek w Nowej Wsi Ujskiej o 2.000 zł;

Dz. 600 Transport i łączność w drogach publicznych gminnych zmniejsza się wpływy z różnych opłat o 1.000 zł;

Dz. 700 Gospodarka mieszkaniowa w gospodarce gruntami i nieruchomościami zwiększa się wpływy z usług o 1.167 zł;

Dz. 750 Administracja publiczna zwiększa się wpływy z usług o 1.500 zł i wpływy z różnych dochodów o 150 zł;

Dz. 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem zmniejsza się o 10.178 zł, w tym :

- we wpływach z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych zmniejsza się podatek rolny o 6.000 zł, podatek od środków transportowych o 5.000 zł, podatek od czynności cywilnoprawnych o 5.500 zł i zwiększa się odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat o 25 zł;

- we wpływach z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych zmniejsza się wpływy z opłaty administracyjnej za czynności urzędowe o 200 zł i zwiększa się podatek rolny o 6.000 zł, podatek od środków transportowych o 5.000 zł, wpływy z opłaty targowej o 1.000 zł, podatek od czynności cywilnoprawnych o 17.000 zł i odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat o 124 zł;

- we wpływach z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw zmniejsza się wpływy z opłaty skarbowej o 5.000 zł i wpływy z opłaty eksploatacyjnej o 5.000 zł oraz zwiększa się za wpisy i zmiany w ewidencji działalności gospodarczej o 2.700 zł i grzywny , mandaty i inne kary pieniężne od ludności o 23.000 zł;

- w udziałach gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa zmniejsza się podatek dochodowy od osób prawnych o 40.000 zł;

- w poborze podatków , opłat i niepodatkowych należności budżetowych zwiększa się wpływy z różnych opłat o 1.050 zł i pozostałe odsetki o 623 zł;

Dz. 758 Różne rozliczenia w różnych rozliczeniach finansowych zwiększa się odsetki od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych o 22.000 zł i wpływy z różnych dochodów o 29.917 zł ( środki z niewykorzystanych wydatków niewygasających na remont dachu w Zespole Szkół w Kruszewie – 14.510,68 zł i rekultywacji istniejącej kwatery “0” gminnego składowiska odpadów komunalnych w Mirosławiu Ujskim – 15.406,47 zł);

Dz. 801 Oświata i wychowanie zwiększa się o 10.846 zł, w tym:

- w oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych o 1.886 zł wpływy z usług,

- w pozostałej działalności o 8.960 zł dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników zgodnie z pismem Wojewody Wielkopolskiego Nr FB.I-3.3011-487/06 z dnia 16.08.2006r. ,

Dz. 852 Pomoc społeczna zmniejsza się o 28.181 zł, w tym:

- w świadczeniach rodzinnych, zaliczce alimentacyjnej oraz składkach na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego zwiększa się o 94 zł dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami ( zaliczka alimentacyjna),

- w składkach na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne zmniejsza się o 4.167 zł dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie zgodnie z pismem Wojewody Wielkopolskiego Nr FB.I.-4.3011-495/06 z dnia 03.08.2006r.,

- w zasiłkach i pomocy w naturze oraz składkach na ubezpieczenie emerytalne i rentowe zmniejsza się o 23.100 zł dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na dofinansowanie wypłat zasiłków okresowych w części gwarantowanej z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie zgodnie z pismem Wojewody Wielkopolskiego Nr FB.I.-4.3011-495/06 z dnia 03.08.2006r.,

- w pozostałej działalności zmniejsza się o 1.008 zł wpływy z różnych dochodów ;

Dz. 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zmniejsza się wpływy z usług w gospodarce odpadami o 10.000 zł i zwiększa się wpływy z opłaty produktowej o 213 zł.

 

2. Zmniejsza się plan wydatków o kwotę 287.482 zł zgodnie z załącznikiem Nr 2.
Plan wydatków po zmianie stanowi kwotę 15.197.298 zł.
Dokonuję się zmian w planie wydatków na 2006 rok w :

Dz. 010 Rolnictwo i łowiectwo zmniejsza się wydatki inwestycyjne o 20.000 zł na zagospodarowanie przestrzeni publicznej we wsi Mirosław i zwiększa się w pozostałej działalności o 2.299 zł wydatki na organizację dożynek gminnych w Nowej Wsi Ujskiej ;

Dz. 020 Leśnictwo w gospodarce leśnej zwiększa się zakup materiałów i wyposażenia o 5.000 zł na zakupy związane z ochroną gruntów leśnych;

Dz. 600 Transport i łączność zmniejsza się wydatki inwestycyjne o 301.851, w tym na:

- budowę przejścia dla pieszych z oznakowaniem, oświetleniem i budową chodnika przy drodze krajowej nr 11 w m. Ługi Ujskie zmniejsza się o 12.000 zł,

- budowę dróg w centrum wsi Jabłonowo zmniejsza się o 19.256 zł ( realizacja zostaje przesunięta na lata 2007-2008 ),

- budowę parkingu dla samochodów osobowych przy ul. Czarnkowskiej w Ujściu zwiększa się o 49.311 zł,

- budowę ulicy Spokojnej i Jagiełły zmniejsza się o 10.000 zł ( wykonanie projektu technicznego nastąpi w 2007 r. ),

- budowę ulicy Szkolnej w Kruszewie zmniejsza się o 375.906 zł ( realizacja zostaje przesunięta na lata 2007-2008 ),

- utwardzenie części ul. Wojska Polskiego w Ujściu i budowę chodnika zwiększa się o 39.000 zł,

- utwardzenie ul. Podgórnej w Ujściu zwiększa się o 7.000 zł,

- utwardzenie ulicy Strzeleckiej w Ujściu zmniejsza się o 36.000 zł,

- utwardzenie ulicy Zeidlera w Ujściu i budowę chodnika zwiększa się o 56.000 zł;

Dz. 630 Turystyka w pozostałej działalności zwiększa się wydatki inwestycyjne o 3.000 zł na budowę punktu widokowo-historyczno-przyrodniczego w Ujściu ;

Dz. 700 Gospodarka mieszkaniowa w gospodarce gruntami i nieruchomościami zwiększa się zakup usług pozostałych o 10.000 zł i wydatki na wykup gruntów przenosi się z § 6050 do § 6060;

Dz. 710 Działalność usługowa w opracowaniach geodezyjnych i kartograficznych zmniejsza się o 7.750 zł zakup usług pozostałych;

Dz. 750 Administracja publiczna w radach gmin zmniejsza się o 7.000 zł zakup usług pozostałych i o 1.500 zł podróże służbowe zagraniczne; w urzędach gmin zwiększa się o 5.000 zł wpłaty na PFRON i o 2.000 zł podróże służbowe zagraniczne oraz zmniejsza się wydatki inwestycyjne na samorządową platformę cyfrową ustawicznego szkolenia kadr oraz rozwoju e-usług publicznych o 14.538 zł i zwiększa się wydatki na zakup sprzętu komputerowego do UM; w promocji jednostek samorządu terytorialnego dokonuje się przeniesienia wydatków między paragrafami ( zmniejsza się zakup usług pozostałych o 2.000 zł i zwiększa się zakup materiałów i wyposażenia);

Dz. 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa w ochotniczych strażach pożarnych zwiększa się zakup energii o 4.000 zł i zakup usług pozostałych o 8.000 zł; zmniejsza się różne wydatki na rzecz osób fizycznych o 2.000 zł, składki na ubezpieczenia społeczne o 500 zł i wynagrodzenia bezosobowe o 500 zł;

Dz. 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem w poborze podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych zmniejsza się o 29.310 zł zakup usług pozostałych na obsługę urządzeń do rejestracji wykroczeń drogowych;

Dz. 757 Obsługa długu publicznego zmniejsza się o 19.000 zł odsetki i dyskonto od krajowych skarbowych papierów wartościowych oraz od krajowych pożyczek i kredytów;

Dz. 801 Oświata i wychowanie zwiększa się wydatki o 28.357 zł, w tym:

- w szkołach podstawowych zwiększa się wynagrodzenia bezosobowe o 800 zł, zakup energii o 2.431 zł, zakup usług pozostałych o 20.271 zł, zakup usług dostępu do sieci internet o 269 zł i zakup usług remontowych na remont pokrycia dachowego w SP w Ujściu o 55.000 zł; zmniejsza się wydatki na wynagrodzenia osobowe pracowników o 55.000 zł, składki na ubezpieczenia społeczne o 1.597 zł, zakup materiałów i wyposażenia o 2.700 zł i różne opłaty i składki o 77 zł,

- w przedszkolach dokonuje się przeniesienia wydatków między paragrafami; zmniejsza się o 1.000 zł zakup usług remontowych i zwiększa się wynagrodzenia bezosobowe,

- w gimnazjach zmniejsza się wynagrodzenie osobowe pracowników o 15.000 zł i zwiększa się zakup energii,

- w dowożeniu uczniów do szkół zwiększa się o 245 zł zakup usług zdrowotnych i zmniejsza się różne opłaty i składki,

- w pozostałej działalności zwiększa się zakup usług pozostałych o 8.960 zł na koszty związane z przygotowaniem zawodowym młodocianych pracowników zgodnie z pismem Wojewody Wielkopolskiego;

Dz. 852 Pomoc społeczna zmniejsza się wydatki o 43.527 zł, w tym:

- w składkach na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne zmniejsza się składki na ubezpieczenia zdrowotne o 4.167 zł zgodnie z pismem Wojewody Wielkopolskiego,

- w zasiłkach i pomocy w naturze oraz składkach na ubezpieczenia emerytalne i rentowe zmniejsza się świadczenia społeczne o 23.100 zł zgodnie z pismem Wojewody Wielkopolskiego,

- w dodatkach mieszkaniowych zmniejsza się o 16.260 zł świadczenia społeczne na wypłatę dodatków mieszkaniowych,

- w ośrodkach pomocy społecznej dokonuje się przeniesienia wydatków między paragrafami; zwiększa się wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń o 780 zł i odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych o 335 zł; zmniejsza się dodatkowe wynagrodzenie roczne o 36 zł, zakup usług pozostałych o 204 zł, zakup usług dostępu do sieci internet o 48 zł, podróże służbowe krajowe o 475 zł i różne opłaty i składki o 352 zł;

Dz. 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska w gospodarce ściekowej i ochronie wód zmniejsza się zakup usług pozostałych o 400 zł i zwiększa się wydatki na zakup urządzenia do czyszczenia sieci kanalizacji sanitarnej o 80.000 zł; w gospodarce odpadami zmniejsza się różne opłaty i składki o 5.200 zł i zwiększa się zakup usług pozostałych o 400 zł;

Dz. 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększa się wydatki o 3.000 zł, w tym:

- zmniejsza się składki na ubezpieczenia społeczne o 500 zł,

- zwiększa się zakup materiałów i wyposażenia o 3.500 zł,

- zmniejsza się zakup energii o 2.000 zł,

- zmniejsza się zakup usług pozostałych o 1.000 zł,

- zwiększa się wydatki inwestycyjne na rewitalizację Ujścia jako wielokulturowego dziedzictwa pogranicza o 3.000 zł.

 

3. W załączniku Nr 3 o przychodach i rozchodach związanych z finansowaniem deficytu zmniejsza się :

- przychody o 375.906 zł , w tym kredyt na budowę ulicy Szkolnej w Kruszewie,

- rozchody o 69.990 zł, w tym spłaty pożyczek do WFOŚiGW w Poznaniu ( Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu umorzył gminie część pożyczek na “termomodernizację adaptowanego budynku przedszkola na gimnazjum w Ujściu ul. Czarnkowska 31” w kwocie 30.000 zł i na “budowę przepompowni ścieków w Mirosławiu wraz z rurociągiem tłocznym z Mirosławia do Ujścia ul. Ogrodowa, rozdział ścieków sanitarnych i deszczowych w Ujściu rejon Os. Hutnika” w kwocie 39.990 zł ; umorzone pożyczki zostaną przeznaczone na zakup urządzenia do czyszczenia sieci kanalizacji sanitarnej).

Przychody po zmianie stanowią 1.065.748 zł, a rozchody stanowią 652.113 zł. Deficyt w budżecie na 2006 rok stanowi kwotę 413.635 zł.

 

4. W załączniku Nr 4 zmniejsza się plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego o kwotę 27.267 zł.
Plan po stronie dochodów i wydatków stanowi kwotę 1.725.398 zł.

5. Zgodnie ze zmianami w planie wydatków dokonano zmian w limitach wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały.

6. Zgodnie ze zmianami w planie wydatków dokonano zmian w wydatkach majątkowych jednorocznych ( nie objętych wieloletnimi programami inwestycyjnymi ) zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały.

7. Dokonuje się zmian w planie przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie z załącznikiem Nr 7.
W planie wydatków zmniejszono wydatki na zakup usług pozostałych o 2.000 zł i zwiększono zakup materiałów i wyposażenia na zakup studzienek kanalizacji sanitarnej.
Po dokonanych zmianach plan przychodów i wydatków stanowi kwotę 131.723 zł.

 

                                                                                         Burmistrz
                                                                             /-/ mgr Henryk Kazana

drukuj pobierz pdf    

Dokumenty do pobrania:
Zał. nr 3 do uchwały XXXIX/303/2006 z 26.09.2006 r.
Zał. nr 2 do uchwały XXXIX/303/2006 z 26.09.2006 r.
Zał. nr do uchwały XXXIX/303/2006 z 26.09.2006 r.
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz