Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Bip - Strona główna

Urząd Miejski

Rada Miejska

Prawo lokalne

Budżet Miasta i Gminy Ujście

Informacje »

Oświadczenia majątkowe - kadencje od 2006 »

Uchwały - kadencje od 2006 r. »

Uchwały - kadencja 2002-2006 »

Zarządzenia Burmistrza »

Ogłoszenia »

Wzory dokumentów »

Poradnik interesanta »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza »

Ochrona środowiska »

Kontrole »

Badanie satysfakcji klienta »

Nabór na stanowiska

Wybory Powszechne »

Spisy Powszechne

Ochrona Danych Osobowych »

Akty prawa miejscowego stanowione przez gminę »

Obwodnica - Ujście »

Dziennik Ustaw i Monitor Polski

walidacja css walidacja html walidacja wcag

Ogłoszenia: Postanowienie o braku konieczności przeprowadzenia oceny odziaływania na środowisko dla inwestycji polegającej na budowie budynku inwentarskiego w Kruszewie

OŚ 7220.2.2011

 

 

 

P O S T A N O W I E N I E

 

Na podstawie art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego  63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227 ze zm.), po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pile

 

p o s t a n a w i a m

 

stwierdzić brak obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na Budowie budynku inwentarskiego – obory dla 100 krów dojnych, 30 szt. młodego bydła na działce nr 612/10 i 611/2 w Kruszewie.

 

 

U z a s a d n i e n i e

 

Planowane przedsięwzięcie, zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 102 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213 poz. 1397) należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko może być wymagany.

W związku z powyższym zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r.

o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227 ze zm.) organ prowadzący postępowanie wystąpił o wydanie opinii, co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pile.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Pile, pismem ON.NS-72/1/5-3/11 z dnia

30-03-2011 r., wydał opinię, że dla planowanego przedsięwzięcia istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Organ uznał, że analiza przedłożonych materiałów nie pozwala jednoznacznie stwierdzić brak oddziaływania planowanej inwestycji na środowisko.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu, po wezwaniu Inwestora do uzupełnienia Karty Informacyjnej o niezbędne informacje odnoszące się do wszystkich punktów wymienionych w  art. 3 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227 ze zm.), pismem nr WOO-III.4240.67.2011.NB z dnia 21-047-2011 r., wyraził opinię, że dla ww. przedsięwzięcia nie ma potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko.

Zgodnie z informacjami zawartymi w Karcie Informacyjnej planowane przedsięwzięcie polega na budowie obory o powierzchni 1500 m2, na działkach o łącznej powierzchni 8,86 ha. Powierzchnia zabudowy istniejących budynków to 1100 m2, a powierzchnia przeznaczona pod planowaną infrastrukturę to 500 m2. Obecnie na terenie gospodarstwa prowadzony jest chów bydła mlecznego o obsadzie 83 DJP.

Chów zwierząt prowadzony będzie w systemie bezściółkowym – na rusztach.

W uzupełnianiu Karty Informacyjnej Inwestor wskazał, że po rozbudowie inwestycji na terenie gospodarstwa prowadzony będzie chów 100 szt. krów, 15 szt. jałówek poniżej 1 roku życia oraz 15 szt. cieląt, co daje łączną obsadę 106,95 DJP.  Po rozbudowie gospodarstwa zwierzęta zostaną przeniesione z istniejących budynków (które pełnić będą funkcje gospodarcze) do nowego budynku. Przy nowo powstałej oborze planowana jest budowa zaplecza technicznego – hali ubojowej, chłodni mleka oraz pomieszczenia socjalno – sanitarnego. Ponadto w istniejącym budynku inwentarskim zostanie wydzielone oraz odpowiednio przystosowane pomieszczenie do magazynowania padłych sztuk zwierząt do czasu ich odbioru – maksymalnie 1 dzień.

W związku z prowadzoną działalnością gospodarstwa powstawać będzie nawóz naturalny w postaci gnojowicy, która będzie gromadzona w szczelnych zbiornikach podrusztowych o pojemności 1200 m2. Powstały nawóz wykorzystywany będzie na własnych gruntach rolnych o powierzchni 66,25 ha. Inwestor wskazał, iż planowane przedsięwzięcie zlokalizowane  będzie poza obszarami szczególnie narażonymi, z których należy ograniczyć  odpływ azotu ze źródeł rolniczych do wód powierzchniowych i podziemnych wrażliwych na zanieczyszczenia związkami azotu ze źródeł rolniczych. Ponadto Inwestor przedstawił obliczenia, wskazujące, iż dopuszczalna dawka azotu w kg/ha użytków rolnych nie zostanie przekroczona.

Planowane przedsięwzięcie zaopatrywane będzie w wodę z sieci wodociągowej. Ścieki bytowe gromadzone będą w szczelnym zbiorniku bezodpływowym i systematycznie wywożone przez koncesjonowanego przewoźnika.  Wody opadowe i roztopowe będą bezpośrednio wprowadzane do gruntu – powierzchnie utwardzone zajmują niewielką część działki – 1200 m2.

Inwestor określił również zagospodarowanie wód powstałych przy myciu pomieszczeń inwentarskich, a mianowicie: wody z mycia stanowisk gromadzone będą w zbiornikach podrusztowych razem z gnojowicą, a wody z mycia pomieszczeń socjalno – technicznych – w systematycznie opróżnianym zbiorniku bezodpływowym.

O braku konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedmiotowej inwestycji przesądziły również takie czynniki jak: duża odległość  planowanej inwestycji od zabudowy wsi – główne sąsiedztwo stanowią pola uprawne oraz tereny zabudowy zagrodowej. Poza tym w wyniku realizacji inwestycji nie zwiększy się znacząco poziom hałasu – głównym jego źródłem będą pojazdy odbierające mleko oraz maszyny rolnicze. Ponadto nie przewiduje się istotnego wpływu na stan powietrza w rejonie inwestycji.

W związku z planowaną budową nie przewiduje się kumulowania oddziaływań planowanego przedsięwzięcia i innych przedsięwzięć.

W związku z zapisami art. 63 ust. 1 pkt 1 lit. c i e ustawy z dnia 3 października 2008 r.

o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227 ze zm.) stwierdzono, że planowane przedsięwzięcie nie będzie  negatywnie oddziaływać na obszary wodno – błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych, obszary leśne oraz obszary objęte ochroną.

Odnosząc się do zapisów art. 63 ust. 1 pkt 2 lit e ww. ustawy ustalono, iż inwestycja nie będzie również oddziaływała na obszary chronione na podstawie ustawy o ochronie przyrody, w tym na najbliższe obszary NATURA 2000.

Najbliżej położonymi obszarami Natura 2000 są: obszar PLB300003 Nadnotecki Łęgi oddalony o około 3600 m od planowanego przedsięwzięcia oraz obszar PLH300004 Dolina Noteci zlokalizowany w odległości  około 4800 m od przedmiotowej inwestycji.

            Biorąc pod uwagę informacje zwarte w Karcie Informacyjnej oraz jej uzupełnieniu jak również szczegółową analizę i opinię organów opiniujących postanowiono jak w sentencji.

 

 

 

P o u c z e n i e

 

Na postanowienie stronom służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile w terminie 7 dni od daty jego doręczenia za pośrednictwem organu, który je wydał.

 

 

 

                                                                                                          Z-ca Burmistrza

                                                                                                           mgr Beata Ima

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

drukuj pobierz pdf    

wstecz