Ujście, dnia 03.01.2006r
Ogłoszenie
o prowadzonym postępowaniu
ZamawiajÄ…cy :
Gmina Ujście
reprezentowana przez :
p. Henryka Kazana - Burmistrza Ujścia
UrzÄ…d Miejski
64 – 850 UjÅ›cie
ul. Wiosny Ludów 2
tel.( 067 ) 284 00 03, fax ( 067 ) 284 01 51
e-mail : ujscieugim@pro.onet.pl
1. Tryb postępowania : negocjacje z ogłoszeniem
podstawa prawna : art. 55 ust. 1 pkt. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych
2. Przedmiot zamówienia :
“ Kompleksowe wykonanie dokumentacji projektowej na :
- rozbudowę budynku Gimnazjum w Ujściu,
- wybudowanie hali widowiskowo - sportowej przy Gimnazjum w Ujściu wraz z infrastrukturą towarzyszącą,
- wybudowanie zespołu boisk i innych elementów sportowych przy hali sportowej,
wraz z niezbÄ™dnymi uzgodnieniami i opiniami do uzyskania decyzji pozwolenia na budowÄ™ wÅ‚Ä…cznie, studium wykonalnoÅ›ci / biznes plan, “
Kompletną dokumentację projektową należy wykonać dla każdego z obiektów oddzielnie.
Oznaczenie wg CPV : 74.22.20.00 – 1, 74.23.20.00 – 4.
Podstawa prawna wykonywania zamówienia :
- Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. Nr 19 z dnia 09 lutego 2004r, poz. 177 ).
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane (z 2000 r Nr.106,poz.1126 z późn. zm.).
- Ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów ( Dz. U. z 2001r Nr 5 poz. 42 ).
- Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92 poz. 881)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r.w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia ( Dz. U. Nr 120 poz. 1126 ).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. (Dz. U. Nr 75, poz. 690)
- RozporzÄ…dzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18.05.2005r w sprawie samodzielnych funkcji w budownictwie ( Dz. U. Nr 96 poz. 817 ).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego. Dz. U. Nr 202 poz. 2072
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 czerwca 2003 r. w sprawie uzgadniania projektu budowlanego pod względem ochrony przeciwpożarowej.
- Przepisy i wytyczne branżowe.
1.1 Przedmiotowy zakres zamówienia.
Zamówienie obejmuje wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót dotyczącej :
- rozbiórki istniejącej sali gimnastycznej,
- rozbudowy istniejÄ…cego budynku Gimnazjum w zakresie :
- inwentaryzacja obiektu i ekspertyza stanu technicznego budynku,
- wykonania zespołu żywieniowego ( kuchnia i stołówka ) funkcjonującego w systemie dwuzmianowym,
- budowa szatni dla Gimnazjum,
- rozbudowa kotłowni dla nowych potrzeb,
- adaptacja pomieszczeń piwnicznych na pomieszczenia pomocnicze,
- wybudowanie hali sportowo – widowiskowej przy Gimnazjum w UjÅ›ciu dla potrzeb Gimnazjum i spoÅ‚eczeÅ„stwa Gminy :
- podÅ‚oga - nawierzchnia sportowa z tworzywa sztucznego w technologii powierzchniowo – elastycznej na ruszcie drewnianym wentylowanym grawitacyjnie o dużym stopniu odpornoÅ›ci na Å›cieranie i nacisk jednostkowy, Å‚atwa i tania w utrzymaniu, z różnokolorowymi liniami boisk do gry w piÅ‚kÄ™ rÄ™cznÄ…, koszykowÄ…, siatkowÄ…, tenis - wprasowanymi w wykÅ‚adzinÄ™,
- obiekt musi być przystosowany do dostępu dla osób niepełnosprawnych, a w tym:
- sanitariaty,
- widownia,
- podjazdy lub windy.
- Parking dla samochodów - min. 5 autobusów i min. 20 samochodów osobowych,
- płyta boiska 20 x 40 m,
- wysokość użytkowa hali min. 7,2 m,
- sala podzielona dwoma kurtynami na trzy części, umożliwiając jednoczesne ćwiczenia dla trzech grup,
- układ funkcjonalno - użytkowy hali sportowej :
- 3 - zespoÅ‚y szatniowo – sanitarne,
- 1 - pokój nauczycielski z zespołem sanitarnym,
- 1 - pokój lekarsko – pielÄ™gniarski,
- 3 - pomieszczenia : 2 sale ćwiczeń korekcyjnych, siłownia,
- 1 - zaplecze magazynowo – techniczne (z wyjÅ›ciem na zewnÄ…trz hali i do wewnÄ…trz),
- 1 - pomieszczenie gospodarcze ( na potrzeby hali ),
- 1 - szatnia dla widzów,
- 1 - bufet dla widzów,
- 1 - przedsionek izolujÄ…cy,
- sanitariaty dla widzów,
- trybuny przesuwane ( składane ) na min. 200 osób,
- wybudowania zespołu boisk i elementów sportowych :
- boisko trawiaste do gry w piłkę nożną,
- bieżnia wokół boiska + bieżnia na dystans 100 m,
- plac do skoku w zwyż,
- plac do skoku w dal,
- rzutnia kulÄ…,
- strzelnica do strzelania z kbks i wiatrówki,
- schody terenowe Å‚Ä…czÄ…ce halÄ™ sportowÄ… i boiska z Gimnazjum.
1.2 Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia.
A. Dla każdego nowego obiektu wykonać :
- aktualizację podkładów mapowych do celów projektowych w skali 1:500,
- badania terenowe gruntu miejscowo dla potrzeb projektowych,
- szczegółowe uzgodnienia przedprojektowe z Zamawiającym,
- projekt budowlany wraz ze wszystkimi wymaganymi uzgodnieniami i opiniami niezbędnymi do uzyskania pozwolenia na budowę,
- projekty wykonawcze,
- raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko,
- kosztorys inwestorski,
- przedmiary robót ( branżami ),
- specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót,
- uzyskać pozwolenie na budowę.
B. Dla istniejącego budynku Gimnazjum wykonać :
- inwentaryzacjÄ™ budynku,
- ekspertyza stanu technicznego budynku,
- aktualizację podkładów mapowych do celów projektowych w skali 1:500,
- projekt budowlany wraz ze wszystkimi wymaganymi uzgodnieniami i opiniami niezbędnymi do uzyskania pozwolenia na budowę,
- projekty wykonawcze,
- kosztorys inwestorski,
- przedmiary robót ( branżami ),
- specyfikację uzyskać pozwolenie na budowę,
- techniczną wykonania i odbioru robót,
1.3 Wytyczne do projektowania.
- Projekt budowlany i projekty wykonawcze opracować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (DzU Nr 202 poz. 2072)
- Przedmiary robót opracować branżowo, zgodnie Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego dla poszczególnych zadań programu inwestycyjnego, etapami realizacyjnymi.
- Kosztorysy inwestorskie i przedmiary robót opracować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych opracowane branżowo dla poszczególnych zadań z uwzględnieniem etapów realizacji inwestycji.
- Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót opracować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (DzU Nr 202 poz. 2072 ).
1.4 Odpowiedzialność wykonawcy za wykonane prace projektowe :
- udzielą rękojmi za wady wykonanych prac projektowych na okres wykonania, zakończenia i oddania każdego wykonanego obiektu do użytkowania, ale nie krócej niż na okres 3 lat od przyjęcia projektów przez Zamawiającego,
- niezależnie od udzielonej rękojmi za wady wykonanych prac projektowych, udzielą gwarancji jakości na okres wykonania, zakończenia i oddania każdego wykonanego obiektu do użytkowania, ale nie krócej niż na okres 3 lat od przyjęcia projektów przez Zamawiającego,
3. Termin wykonania zamówienia : - wykonanie dokumentacji projektowej dla każdego z obiektów oddzielnie – do 31.05.2006r,
- uzyskanie pozwolenia na budowÄ™ – do 30 dni liczÄ…c od daty przekazania projektów do Starostwa.
4. Warunki udziału w postępowaniu, ich znaczenie oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
Warunkiem udziału w postępowaniu jest spełnienie wymagań określonych w niniejszym ogłoszeniu oraz złożenie wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu ( wyłącznie na podstawie ogłoszenia ).O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki :
Warunek Nr 1
- posiadają ustawowe uprawnienia do prowadzenia działalności,
- posiadają kadrę kierowniczą z uprawnieniami niezbędnymi do wykonania zamówienia ;
- Zespół projektowy ( osoby wykonujące dokumentację projektową ) musi posiadać uprawnienia budowlane do projektowania w specjalnościach: architektonicznej, konstrukcyjno-budowlanej, instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz drogowej;
- osoby wymienione w pkt a muszą być wpisane na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, a jeżeli posiadają uprawnienia wydane po 14.02.1995r, - muszą posiadać decyzję wpisu do rejestru prowadzonego przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego;
- posiadają odpowiednie wyposażenie sprzętowe niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia m.in. sprzęt komputerowy z odpowiednim oprogramowaniem (dysponują licencjonowanym oprogramowaniem do projektowania),
- posiadajÄ… odpowiedniÄ… ilość Å›rodków finansowych niezbÄ™dnych do realizacji zamówienia – wielkość Å›rodków ( lub zdolność kredytowa ) nie może być mniejsza niż 100.000 zÅ‚,
- nie podlegają wykluczeniu w rozumieniu art.24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych,
- wobec wykonawcy nie otwarto likwidacji lub nie ogłoszono upadłości,
- wykonawcy będący osobą fizyczną, wspólnicy spółek jawnych, członkowie zarządu osób prawnych, dyrektor przedsiębiorstwa państwowego - nie zostali skazani za przestępstwa popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwa popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a w stosunku do podmiotów zbiorowych sąd nie orzekł zakazu ubiegania się o zamówienie,
- posiadają ubezpieczoną działalność gospodarczą od OC na sumę nie niższą jak 300.000 zł.
Ocena spełniania warunku :
Zamawiający dokona spełnienia warunku, jeżeli wykonawca wykaże, poprzez złożenie odpowiednich dokumentów, że warunki spełnia.
Ocena : speÅ‚nia/ nie speÅ‚nia – bez znaczenia punktowego.
Warunek Nr 2 “DoÅ›wiadczenie” – znaczenie warunku = 70 %
posiadają niezbędne doświadczenie w realizacji podobnych usług objętych zamówieniem, w tym względzie wykażą i udokumentują, że w okresie ostatnich 3 lat wykonali i wdrożyli prace projektowe odpowiadające zamówieniu, w tym min. jeden wykonany i wdrożony projekt budowy hali sportowej oraz zespołu boisk sportowych.
Sposób oceny spełniania warunku :
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku, poprzez złożenie wykazu wykonanych prac projektowych i odpowiednich dokumentów świadczących, że wykonawca posiada niezbędne doświadczenie i wykonał usługi z należytą starannością.
Ocena :
Warunek bÄ™dzie oceniany w skali 0 – 100 pkt.
Podstawą będzie ilość zakwalifikowanych do oceny wykonanych i wdrożonych prac projektowych odpowiadających ( łącznie ) swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia.
Ocena warunku dokonywana będzie następująco :
Wykonawca, który wykaże się największą ilością wykonanych i wdrożonych prac projektowych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia otrzyma następujące ilości punktów :
- za wykonanie prac projektowych na wybudowanie lub przebudowÄ™ obiektów należących do PKOB klasy 1122, 1130, 1263 – otrzyma 30 pkt, pozostali wykonawcy odpowiednio proporcjonalnie mniej,
- za wykonanie prac projektowych na wybudowanie obiektów należących do PKOB klasy 1265 – otrzyma 70 pkt, pozostali wykonawcy odpowiednio proporcjonalnie mniej,
Oceną wykonawcy za ten warunek będzie suma pkt. uzyskana za pozycje 1 i 2, która następnie zostanie pomnożona przez współczynnik = 0,70
Warunek Nr 3 “Ocena sytuacji ekonomicznej” - znaczenie warunku – 30 %
Sposób oceny spełniania warunku :
Ocenie podlegać będzie sytuacja ekonomiczna wykonawcy metodą porównania informacji i wskaźników ekonomicznych.
Ocena sytuacji ekonomicznej dokonywana bÄ™dzie w skali 0 – 100 pkt.
Warunek będzie oceniany następująco :
- wielkość przychodów za 2004r – w skali 0 – 20 pkt,
- wielkość przychodów za 2005r – w skali 0 – 40 pkt,
- wskaźnik rentownoÅ›ci = zysk netto/przychody netto za 2005r – w skali 0 – 40 pkt.
Ocena spełniania warunku dokonywana będzie na zasadzie proporcji matematycznej.
Oceną wykonawcy za ten warunek będzie suma pkt. uzyskana za ( a + b + c ) wg zasady jw., która następnie zostanie pomnożona przez współczynnik = 0,30
Dla podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie - Podstawą przyznania punktów za wskaźnik rentowności będzie średnia arytmetyczna wskaźników rentowności poszczególnych partnerów.
Dokument :
Rachunek zysków, strat i zobowiązań o przychodach, kosztach i wyniku finansowym oraz o nakładach na środki trwałe ( lub inny odpowiedni dokument ) za lata 2004r i 2005r
5. Liczba wykonawców, którzy zostanÄ… zaproszeni do negocjacji – 5.
Lista wykonawców zaproszonych będzie ustalona wg następujących zasad :
- lista wykonawców będzie tworzona na podstawie ilości punktów uzyskanych za ocenę warunków Nr 2 i Nr 3,
- Zamawiający zaprosi nie więcej niż 5 wykonawców, którzy uzyskali największe ilości punktów za spełnianie warunków Nr 2 i Nr 3.
Pozostałych wykonawców Zamawiający nie zaprosi do składania ofert.
W przypadku, jeżeli liczba wykonawców dopuszczonych do udziału w przetargu ograniczonym będzie mniejsza niż 5, Zamawiający zaprosi wszystkich, którzy spełniają warunki.
6. Informacje dotyczÄ…ce wadium.
Wadium w kwocie 4.000 zł wybrani wykonawcy będą zobowiązani wnieść przed upływem terminu składania ofert. Termin i miejsce wnoszenia wadium, Bank Zamawiającego oraz
Nr rachunku zostaną podane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
7. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie.
Zamawiający wstępnie ustala kryteria oceny ofert :
- cena wykonania zamówienia – 80 %,
- ocena programu architektoniczno-funkcjonalno-uzytkowego dla hali sportowej i boisk – 20 %
Zgodnie z art. 58 ustawy PZP Zamawiający będzie miał prawo dokonać zmiany w zakresie wymagań technicznych i jakościowych przedmiotu zamówienia, zmiany kryteriów oceny ofert i ich znaczenia oraz warunki umowy.
8. Wykaz dokumentów potwierdzających spełnianie warunków.
- Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków.
- Imienny wykaz kadry Zespołu Projektowego wraz z informacją na temat kwalifikacji zawodowych tych osób oraz zakresu przewidywanych dla nich czynności w niniejszym zamówieniu wraz z niezbędnymi uprawnieniami oraz zaświadczeniami wpisu na listę właściwej Okręgowej Izby i wg potrzeby decyzje o wpisie do rejestru prowadzonego przez Głównego Inspektora nadzoru Budowlanego.
- Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków.
- Informacja banku, w którym wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków.
- Polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
- Oświadczenie o spełnianiu warunków w ubieganiu się o udzielenie zamówienia publicznego.
- Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Wykaz wykonanych i wdrożonych przez wykonawcę w okresie ostatnich 3 lat prac projektowych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia.
Wykaz powinien zawierać :
- nazwÄ™ i adres zamawiajÄ…cego,
- rodzaj wykonanych projektów, które odpowiadają przedmiotowi zamówienia,
- termin ich rozpoczęcia i zakończenia,
- wartość wykonanych projektów.
- Dokumenty od inwestorów, użytkowników obiektów, które wymieniono w wykazie, z których wynikać ma zakres usług i należyte ich wykonanie.
- Wykaz sprzętu technicznego niezbędnego do wykonania zamówienia.
- Rachunek zysków, strat i zobowiązań o przychodach, kosztach i wyniku finansowym oraz o nakładach na środki trwałe ( lub inny odpowiedni dokument ) za lata 2004r i 2005r
- Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są złożyć do wniosku :
- pełnomocnictwo udzielone jednemu z partnerów przez pozostałych wykonawców do reprezentowania ich w przedmiotowym postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
- wykaz wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,
- oświadczenie wykonawców o solidarnej odpowiedzialności za wykonanie zamówienia i wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia publicznego i które wspólnie zamierzają składać wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a następnie składać ofertę muszą wykazać, że :
- nie podlegają wykluczeniu z postępowania,
- posiadają uprawnienia do występowania w obrocie prawnym,
- posiadają ubezpieczoną działalność gospodarczą od odpowiedzialności cywilnej,
- wspólnie muszą wykazać, że :
- posiadają uprawnienia do wykonywania czynności przewidzianych do zrealizowania przedmiotu zamówienia ( uprawniania budowlane ),
- dysponują odpowiednim sprzętem technicznym,
- dysponują odpowiednim personelem do wykonania zamówienia,
- posiadają odpowiednie środki finansowe do wykonania zamówienia.
- przynajmniej jeden z wykonawców musi wykazać, że :
posiada wiedzę i doświadczenie wymagane przez Zamawiającego,
Do oceny sytuacji ekonomicznej dodają się wszystkie walory poszczególnych wykonawców.
Kopie dokumentów muszÄ… być potwierdzone “za zgodność z oryginaÅ‚em”
przez wykonawcę lub osobę upoważnioną.
9. Składanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
- termin skÅ‚adania wniosków – do dnia 20.01. 2006r do godziny 10.00,
- miejsce skÅ‚adania wniosków – sekretariat UrzÄ™du Miejskiego w UjÅ›ciu.
10. Inne informacje.
- Otwarcie i rozpatrywanie wniosków nie ma charakteru publicznego.
- Wykonawcy, którzy uzyskają największą ilość pkt. za warunki określone w pkt. 5 niniejszego ogłoszenia, zostaną zaproszeni do negocjacji.
- Termin i miejsce negocjacji oraz materiały, jakie należy przygotować zostaną podane w SIWZ.
- Osoba do kontaktów z wykonawcami :
p. Norbert Schoenradt pok. Nr 2 tel./fax ( 067 ) 284 01 51 w siedzibie ZamawiajÄ…cego.
........................................