Uchwała Nr XXXVIII/ 294/2006
Rady Miejskiej w Ujściu
z dnia 30 czerwca 2006 roku
w sprawie zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy i Miasta Ujście oraz informacji o przebiegu wykonania planu finansowego instytucji kultury za pierwsze półrocze.
Na podstawie art. 198 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz. 2104 ze zmianami) Rada Miejska w Ujściu uchwala , co następuje:
§ 1. Burmistrz Ujścia przedstawia Radzie Miejskiej i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w terminie do dnia 31 sierpnia każdego roku pisemną informację o przebiegu wykonania budżetu gminy i miasta oraz informację o przebiegu wykonania planu finansowego instytucji kultury.
§ 2. Informacja o wykonaniu budżetu gminy i miasta obejmuje:
1. Część tabelaryczną, w której należy wykazać w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej oddzielnie dla dochodów i wydatków, plan po uwzględnieniu dokonanych zmian budżetu, wykonanie planu i procent realizacji.
2. Część opisową do wykonania planu dochodów i wydatków z uwzględnieniem :
a) przyczyn znaczących odchyleń od ustalonego planu,
b) stanu zaległości i nadpłat w podatkach i opłatach lokalnych ze wskazaniem działań, jakie zostały podjęte w celu wyegzekwowania zaległości,
c) skutków udzielonych ulg, zwolnień, rozłożenia na raty i umorzenia,
d) skutków obniżenia przez Radę Miejską górnych stawek podatkowych,
e) kwot dotacji otrzymanych z budżetu innych jednostek samorządu terytorialnego i ich wykonania,
f) wydatków majątkowych,
g) wydatków bieżących, w tym w szczególności:
- wydatków na wynagrodzenia i pochodne,
- dotacji udzielonych z budżetu dla :
- innych jednostek samorzÄ…du terytorialnego,
- podmiotów spoza sektora finansów publicznych,
- zakładowi budżetowemu,
- instytucjom kultury,
- wydatków na obsługę długu oraz z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji
3. Informację z wykonania przychodów i rozchodów budżetu.
4. Informację o stanie zobowiązań , w tym zobowiązań wymagalnych.
5. InformacjÄ™ o przychodach i wydatkach Gminnego Funduszu Ochrony Åšrodowiska i Gospodarki Wodnej.
6. Informację o realizacji przychodów i wydatków zakładu budżetowego, która stanowi załącznik do niniejszej informacji.
§ 3. Informacja o wykonaniu planu finansowego instytucji kultury, która stanowi załącznik do niniejszej informacji, jest przedkładana Burmistrzowi do dnia 31 lipca roku budżetowego
i obejmuje:
1. Część opisową dotyczącą zrealizowanych przychodów i kosztów.
2. Część tabelaryczną dotyczącą przychodów i kosztów, w której należy wykazać plan w szczegółowości wynikającej z ustalonego planu finansowego, wykonanie planu i procent realizacji.
3. Stan należności i zobowiązań , w tym zobowiązań wymagalnych.
§ 4. Traci moc uchwała Nr VII/67/99 Rady Miejskiej w Ujściu z dnia 30 czerwca 1999 roku w sprawie zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy i miasta za I półrocze.
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Ujścia.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
PrzewodniczÄ…cy
Rady Miejskiej w Ujściu
/-/ inż. Jerzy Koźma